Sunday, November 3, 2013

Motohooaeg 2013

Käesoleva aasta motohooaeg oli eelmistest kõige tegusam. Seda oli juba näha enne hooaja algust, mil kalender täitus üha uute sündmustega, milles paluti abi vabatahtlikuna osalemiseks või mis olid enda jaoks põnevad osalemiseks. Hooaja edenedes panin huvi pärast kirja ka iga üritusega läbitud kilomeetrid.
Hooaja edenedes taipasin, et ei jõua iga üritust blogisse panna ja see ei oleks tõenäoliselt ka väga põnev olnud näha pidevalt motoüritusi, otsustasin teha ühe suure postituse nagu see.
Motohooaeg algas 11. aprilli Suuzu garaažist väljaajamise, viimase lihvi andmisega. Kipub juba traditsiooniks minema, et oma sünnipäeval hooaega alustan :) 13. aprillil viisin Suuzu uude koju ning samal päeval ajasin ka esimest korda garaazist välja oma uue ratta Aprilia Dorsoduro hüüdnimega Dorsik. Nagu näha oli siis lumi veel osaliselt maas.
Järgmisel päeval käisime üle vaatamas platsi Raadi lennuväljal nädal hiljem toimuva kevadkoolituse läbiviimiseks. Siis oli ka veel veidi lund maas.
 
Kahepäevase kevadkoolituse (20-21. aprill) raames sai lisaks platsil läbitud jooksukilomeetritele läbitud ka esimesed pikemad vahemaad rattaga, kokku läbisõiduks 300 km.
Et Eesti Motomatkajate klubi korraldab ohutu sõiduviisi ehk moto survivali koolitusi ning sel aastal kutsuti ka mind meeskonda, siis osalesin 28. aprillil  klubi kevadkoolitusel Ämaris.
Nädal peale seda toimus Haapsalus Kiltsi lennuväljal ka survivali koolitus. Kahe nädalavahetusega läbitud 1120 km.
Siis kui tundus juba, et tuleb vaba nädalavahetus, kutsus Tartu Maratoni klubi 12. mail toimuvale Tartu Jooksumaratonile raadioreporter Madis Kivilot vedama.
31. mai - 2. juuni toimus Tour of Estonia, mille raames läksin 30. mai õhtul Tallinna, et 31. mail startida Tallinn - Tartu GP raames. Ülesanne oli enne jalgratturite peagruppi politsei juhatamisel teeotsad kinni panna ning enne peagruppi edasi liikuda.



Pidevate startide ja kiirenduste tõttu vedas Dorsiku 12 liitrine paak mind Aura keskuse asemel välja ainult Ahhaa keskuseni :) Sain Siimult 0,5 liitrit kaasavõetud benssu ja sain finišisse sõita.
Järgmisel päeval tuli Tartu GP raames jällegi vedada raadiomees Madist, ülesanne oli ülevaadet anda kus on peagrupp ja jälitusgrupp. See on mulle siiani selliste ürituste raames antud ülesannetest kõige raskem - vähe ruumi, suured kiirused, jalgratturid, saateautod, peakohtunikud tsiklitel ja ülesandest tulenev vajadus olla selle kõige suurema rabelemise juures. Sain siiski hakkama.

Nädala pärast 9. juunil sai alguse triatlonide turvamise hooaeg, esimene toimus Mellistes. Nädal peale Mellistet oli Valga triatlon. Ülesandeks liiklust rahustada või vedada kohtunikke ja fotograafe.


Juba traditsiooniks kujunenud kohvipeatus Valga Olerexis. Vasakult rattad: Tarmo, Kairi, minu ja Eriku.
Jaanipäeva nädalavahetusele mingeid motoüritusi ei sattunud või suutsime sellest hoiduda ning sealt edasi järgmisel nädalavahetusel oli järgmine survivali koolitus.
20-21. juuli toimus juba teist korda Tartu Mill triatlon, mis toimub Tartu linnas samaaegselt koos Hansapäevadega.


Augusti esimese nädala lõpp vahetult enne reisi kujunes ajaliselt üsna tihedaks. Reedel peale tööd jõudsime ära käia Jõgevatreffil.

Laupäeval ja pühapäeval turvasime Pühajärvel hooaja kõige suuremat triatlonivõistlust Eestis.

 Võistluskeskusest Pühajärvel linna piiril olevasse tanklasse sõitmiseks vahetasime Rihoga rattad ära, sest tahtis teistsugust ratast proovida kui tema Suzuki GSXR. Tanklasse jõudes oli ta väga vaikne, küsisin, et kas ta on šokis või? Jah, natuke küll, krt miks ma küll sellise ratta ostsin!
Nädal peale reisilt tagasijõudmist oli meie abi vaja abi Tartu Rulluisumaratonil.
21. septembril toimus sügiskoolitus. Hommikul oli nii paks udu, et nähtavus oli alla 10 meetri.



Viimane spordivõistlus oli Tartu Sügisjooks, kus vedasin esimest korda meedikut. Päris kentsakas oli sõita mööda jõe ja kanalivahelist kergliiklusrada kuni Ujula konsumini ja sealt üle silla mööda jalakäijate rada Supilinna. Sõitsime just mööda rada juhuks kui keegi abi vajab, siis oleme kohe olemas. Viimaste aastate rahvaspordivõistlusi kõrvalt vaadates ei ole inimese elustamine spordivõistlustel enam erakordne asi. Meie abiandmine piirdus õnneks ainult plaasterdamisega.
Hooaeg lõppes Tartus ainsana paraadi korraldava Äksi motoklubi paraadi ja lõpupeoga.
Hooaja pikkus: 6 kuud 13. aprillist kuni 12. oktoobrini.
Läbitud kilomeetrid: 13 400 km, millest 6045 km (45%) lisandus reisiga ja 4252 km (32%) koolitused ja spordivõistluste turvamised. Kokku 3 koolitust osalejana, 2 koolitust koolitajana, 4 triatloni, 2 jooksuvõistlust, 2 jalgrattavõistlust ja 1 rulluisuvõistlus.

No comments: