Thursday, November 1, 2012

Kõik mis liigub... vol 2

Kui kellelgi on kunagi vaja oma Volvol rattalaagrit vahetada, siis viimasel ajal olen sel teemal päris palju infot omandanud. Mida täpselt jälgida, mida küsida, millele eriti tähelepanu pöörata, millised on probleemid, kui ostad kvaliteetse A-klassi varuosa ise ja lähed sellega teenindusse, kus peale vahetamist enam ABS, veojõukontroll ja ka spidomeeter enam ei tööta.
Põhjuseks on see, et Volvo rattalaager (Info Auto sõnul ükskõik millise aasta Volvo, kõigil on sama laager) on komplektis, kus on ka lisaks magnetvõru, mille pealt ABSi andur pöörlemist mõõdab. Kui pöörlemiskiirus ühel rattal  on erinev teiste rataste pöörlemiskiirusest, siis tekib veateada ja selle peale ABS ega veojõukontroll ei tööta.Antud juhul sai kompuutriga sõitmise ajal tuvastatud, et pöörlemiskiirus erineb just sellel rattal, millel sai laager vahetatud.
Võimalusi on nüüd  mitu - kas tegemist ebakvaliteetse tootega, mis on vähetõenäoline, sest Info Auto on võtnud neid samasid laagreid sel aastal 4 tk ja kõik on töötanud. Teine võimalus, et rattalaager sai vahetamise käigus viga - võimalik, töökoja sõnul olid eriti ettevaatlikud mitte ainult laagri mehhaanilisel käsitlemisel, vaid jälgiti ka seda, et kõik puhtalt tehtud saaks. Lisaks on nad peale laagri paigaldamist seda vea põhjust rohkem kui 2 tundi minu käest tasu nõudmata otsinud, seega kui oleks nende süü, oleks neil ju varsti tööraha arvestades, odavam mulle sinna lihtsalt uus laager panna. Ka on võimalik, et põhjus on anduris või anduri pistikuklemmides - elektrik aga need vead välistas. Samuti ütles Info Auto, et kui ABS veatuli hakkas põlema peale sõidu alustamist, siis on viga laagripoolne st andur ei saa magnetilt õiget impulssi.
Ühesõnaga on Volvo küll hea auto, aga kui ta midagi kuskil katki läheb ja vahetamist tahab, siis hakkab nalja saama.
Esmaspäeval lähen uuesti kell 12 sinna, kus võetakse uus laager alt ära, pannakse vana tagasi ja vaadatakse, kas sellega kaob veateade ära. Lisaks saan ma vaadata kas uus laager ja vana laager on ühesugused st pole mingeid mõõtude vahesid. Lisaks teen ära kirjaklambri testi (mida eile juba tehti ka kui laager auto küljes oli, aga igaks juhuks kontrollin selle siis ka üle, kui saab seda põhjalikumalt teha) st. vaatan kas magnetvõru võtab kirjaklambri külge. Uue laagri võrdlemiseks teiste omasugusega, on mul tänu väga heale varustajale varuks veel üks uus laager, et saaks võrrelda uut ja veel uuemat laagrit - kas on mõõtude vahesid, mille pärast andur magnetilt impulssi kätte ei saa. Ka tahan võrrelda seda, kas praegu all oleval laagril on magnnetvõru peal kummilint (mis kaitseb seda ilmastiku eest, et see kauem vastu peaks) nagu sellel veel uuemal laagril. Muidu on kõik lill!

4 comments:

Janar said...

Käsitööblogist on sujuvalt saanud huvitav tehnikaalane blogi:) Ma ei ole selle magnetvõruga värki näinudki... veits vanematel autodel on kõigil selline sooniline pind mille järgi siis metalli läheduse andur seda liikumist mõõta saab.
Huvitav kas uuendus tehti turvalisuse- või säästuargumente kasutades?

Karda said...

See magnetvõruga (alumisel pildil vanal näha selline läikiv triip, uuel on kummikatte all) rattalaager on Volvodel, teistel on jah enamasti selline hammasrattataoline vöö, kust pealt andur pöörlemist mõõdab.
Ma saan täitsa aru, miks Sul selline turvalisus vs sääst küsimus on :) Ma ei oska kahjuks vastata miks just nii, niipalju ma veel Volvo-maailmas sees ei ole.
Hea et rattalaagreid plastist ei toodeta jah :)

Karda said...

Noh ja käsitööblogi on see ikka, lihtsalt veidi määrdunum hobi veidi raskemate ja kulukamate materjalidega :)

Janar said...

Selles mõttes on sul tuline õigus... tegemist on ju tööga ja käed on ka väga vajalikud selle töö juures. Niiet vägagi käsitöö:)